10 Gunung di Jawa Untuk Pendaki Pemula

Sunrise elegan panorama emas beliau dan dengan awan-awan di bawah kaki memang menarik hati sesiapa sahaja. Pernah kenaikan akan pasti akan rindu untuk kembali lagi. Sementara itu, orang-orang yang telah pernah mendaki amat terdorong untuk cuba melangkah di puncak pergunungan yang dia kata Kecantikan yang luar biasa.

Baik, jika anda lagi untuk memanjat tetapi ingin mencuba bagaimana rasanya menjamahi memuncak, tidak akan impetuous menjamahi langsung pertama ke kawasan pergunungan dengan tahap kesukaran yang boleh membahayakanmu yang tinggi. Sebaliknya, jajal pertama Gunung untuk ia adalah cukup mesra mencipta pendaki baru.

Oleh itu, di mana aja sih Gunung boleh memanjat untuk anda belajar untuk mendaki?

1. dengan ketinggian hanya 700 mdpl, Gunung Daik di Gunungkidul, Yogyakarta, akan mengenalkanmu dengan suasana ceria pengembaraan di Gunung
Ke puncak, iaitu

Ke puncak iaitu melalui kelanakecil.wordpress.com

Jika anda melawat Yogyakarta, jangan lupa untuk singgah gunung, yang terletak di Gunungkidul Regency, Yogyakarta. Gunung ini adalah gunung berapi yang kuno yang terbentuk daripada susuan Kars yang mencirikan Wilayah Gunung Kidul. Untuk sampai ke Kampung, yang merupakan perjalanan agak sedikit lebih dari satu jam menggunakan kenderaan bermotor dari Yogyakarta.

Gunung tersebut adalah benar-benar sesuai untuk anda buat kali pertama mendaki gunung dan mahu menikmati perkhemahan ceria. Dengan ketinggian hanya 700 mdpl dan bentuk muka bumi condong, hanya perlu kok kira-kira 1 jam untuk sampai ke puncak. Walaupun pada satu masa nanti ada padang bola dalam bentuk batu-batu, adalah tangga kayu yang sedia ada dan ropes untuk memudahkanmu. Sekitar di puncak, Terdapat sebuah tapak perkhemahan untuk menikmati bermain langit terang tidur ablaze dengan bintang-bintang.

2. sebagai tambahan kepada pemula dijamahi sepadan, Gunung FuramaXclusive dengan 1.762 mdpl dalam borang menawarkan keindahan tidak kehilangan pergunungan tinggi
Golden Sunrise di puncak Andong

Tidak jauh dari Yogyakarta, borang, Jawa tengah, Terdapat juga pembelajaran sesuai mendaki gunung diciptakan terlebih dahulu; Gunung Andong namanya. Gunung adalah mdpl 1,782 sahaja tinggi, tetapi menawarkan pemandangan panorama yang menarik di puncak. Anda tidak perlu bimbang tentang semakin hilang di sini – walaupun hanya Kembara Berjalan kaki sahaja – kerana laluan mudah dan jelas, dilengkapi sejumlah boleh. Gunung ini adalah juga dengan mudah boleh memanjat oleh banyak pihak, daripada kanak-kanak hinggalah kepada warga tua.

Dari kem asas sehingga bahagian atas, hanya mengambil masa kira-kira 2 minit berjalan kaki. Disebabkan oleh perjalanan yang agak pendek, anda boleh kembali ke rumah tanpa perlu bermalam. Tetapi, dinasihatkan untuk berkhemah di sini, kerana pandangan sunrisenya yang cemerlang. Dari puncak, anda boleh melihat Gunung Sindoro dan Sumbing-Merapi dan pergunungan Merbabu sekeliling bahawa-. Tetapi, jika anda memanjat pas hujung minggu atau cuti, aja bersedia bersedia kerana puncak 'd oleh para pendaki.

3. dalam Garut, mdpl 2.265 Papandayan gunung yang tinggi akan menyuguhimu melalui tahap kesukaran yang dimiliki oleh cahaya serta ciri-ciri yang eksotik sepanjang jalan
Mati hutan Gunung Papandayan

Gunung ini terletak di Garut, Jawa Barat, ia ada daya tarikan yang tersendiri. Dalam perjalanan ke atas, anda akan disajikan pemandangan di antara kawah kawah seperti sulfur Mas, baru kawah, kawah, kawah dan kampung-kampung Nangklak. Terdapat juga Edelweis yang luas dinamakan padang Tegal Square, sebelum akhirnya sampai ke puncak dan menemui sebuah kawah Papandayan. Anda juga akan menemui pemandangan sekaligus mistik yang sejuk di hutan untuk mati.

Walaupun dianggap sesuai membuat pemula, seharusnya tidak terus underestimating, Ya. Ia mengambil kira-kira 4 jam untuk sampai ke kemuncak Papandayan terletak di mdpl 2,664 meredah tanjakan. Tetap sediakan satu stamina dan perbekalanmu anda.

4. dengan Cibodas, anda boleh cuba melangkah di dalam sidang kemuncak di Mount Gede setinggi 2.958 mdpl di Bogor, Jawa Barat, yang menjadi salah satu Gunung kegemaran pendaki
Surya Kencana persegi Gunung Gede Pangrango
Gunung Gede sebagai sebahagian daripada di National Park di Mount Gede Pangrango di Bogor, Jawa Barat, adalah salah satu Gunung kegemaran pendaki, kedua-dua baru serta berpengalaman. Dalam perjalanan, anda boleh menemui pelbagai tarikan-tarikan seperti air terjun yang Cibeureum, hot springs, tasik serta padang edelweis square Surya Kencana.

Untuk sampai ke bahagian atas gunung Gede 2.958 tinggi mdpl, anda masih dinasihatkan pemula mengambil laluan trek Cibodas yang tanjakan cukup dengan mengambil masa kira-kira 6 jam. Jangan lupa untuk membawa peralatan yang diperlukan Ya, kerana perlengkapanmu akan disemak oleh pegawai sebelum anda mula mendaki. Anda diwajibkan juga untuk berhati-hati untuk tidak membiarkan udara sejuk mendapat hipothermia.
5. Melipirlah untuk Pandeglang, Banten, di mana tinggi mudah mdpl Pulosari 1.346 bergaya menanti
Puncak Gunung Pulosari, Pandeglang, Banten

Dalam sidang kemuncak di Mount Pulosari, Pandeglang, Banten melalui www.paragembelgembel.com

Di Pandeglang, Banten, terdapat Pulosari yang agak santai bagi pendaki baru. Gunung ini adalah gunung berapi yang aktif, walaupun mereka tidak pernah mengalami letusan tersebut. Di sepanjang trek pendakian, anda boleh menikmati panorama tumbuh-tumbuhan hutan kepelbagaian dikehendaki. Kira-kira 1.5 jam dari kem asas, terdapat Curug anak perempuan yang meriah yang dikunjungi oleh pelancong. Perjalanan selama satu jam ke hadapan ke dalam kawah Ratu, di mana anda boleh mendirikan khemah-khemah.

Ratu, mdpl kemuncak daripada Gunung Pulosari tinggi 1.346 anda boleh capai dalam masa 1.5 – 2 jam dengan trek yang agak curam dan ke — walaupun ianya ringkas, tidak diremehkan, besar mendapat gali. Sampai di kemuncaknya, anda boleh menikmati matahari terbit yang membuatkan hati terasa damai.

6. di dataran Dieng, keindahan matahari terbit emas anda boleh mencari di Gunung setinggi 2.565 mdpl Prau
Pemandangan dari dalam sidang kemuncak di Mount Prau.

Pemandangan dari dalam sidang kemuncak di Mount Prau. melalui www.hipwee.com

Hipwee sebelumnya pernah mengkaji pendakian ke gunung Prau melalui artikel ini. Gunung Prau merupakan salah satu puncak terbesar di Gunung dengan Indonesia, jadi tempat ini menjadi tempat kegemaran untuk pencinta alam perkhemahan sementara menunggu matahari terbit emas di bumi Tuhan-Tuhan. Dari puncak, anda boleh melihat puncak Gunung Sindoro dan Sumbing-Merapi dan pergunungan Merbabu dari jarak jauh.

Laluan trekking yang singkat anda boleh melangkau daripada asas kem Kampung daripada Patak, lembu jantan, Dieng. Cukup dengan rupa bumi agak curam permainan selama lebih tiga jam, anda telah dapat menjejakkan kaki di puncak setinggi 2.565 mdpl.

7. sebelum pendakian benaran Semeru, meneroka mdpl Gunung Penanggungan Gunung Arjuno Welirang 1,760 pertama-tinggi di Mojokerto dirujuk sebagai miniaturnya.
Puncak Gunung Penanggungan

Dalam sidang kemuncak di Mount Penanggungan melalui jalanjalanon.blogspot.com

Penanggungan gunung yang terletak di Mojokerto sering dirujuk sebagai sebuah kecil Semeru kerana yang tandus memuncak menyerupai Gunung Semeru. Perjalanan ke dalam sidang kemuncak di Mount Penanggungan yang agak singkat, iaitu hanya kira-kira 4 jam melalui Tamiajeng, yang menjadi laluan pendaki Fi yang ingin mendaki gunung tersebut. Tetapi, jika anda memilih untuk memanjat melalui Jolotundo, anda boleh mencari di monumen dalam bentuk kuil-kuil di sepanjang laluan Kembara Berjalan Kaki.

Sebelum mendaki cuba benaran Semeru, anda boleh berlatih di Gunung ini terlebih dahulu. Walaupun ketinggian puncak hanyalah 1,760 mdpl, tahap kesukaran trek kerana anda sampai ke bahagian atas baris dengan mencabar jangkauan 65 darjah. Jadi, pastikan anda tidak memandang rendah.
8. pekan Batu ini memang penuh dengan keindahan. Anda akan memanjat pemula, cuba untuk menikmati keseronokan mendaki gunung Panderman setinggi 2.045 mdpl
Puncak Gunung Panderman

Dalam sidang kemuncak di Gunung Panderman melalui djrejos.blogspot.com

Batu bandar di Jawa Timur menawarkan kepesonaan sejuta yang menarik hati pelancong. Bukan sahaja mendapat liputan Jatim park dan Muzium Angkutnya, pendaki baru yang anda juga boleh menikmati keseronokan mendaki gunung Panderman meningkat setinggi 2.045 mdpl di atas bandar ini.

Trek yang agak lembut serta pemandangan Bukit berhutan, Rober, serta bandar Batu tinggi membuatkan anda lupa bahawa anda akan mendaki sebuah gunung tuh.

9. sebagai tambahan kepada pendakian tidak terlalu sukar, Gunung Raung Ijen di Banyuwangi mdpl 2.443 yang tinggi juga menawarkan pemandangan mempesona api biru
Ijen kawah sulfur pelombong dan tradisional

Ijen kawah dan sulfur pelombong tradisional melalui rizkirahmatia.wordpress.com

Ke hujung Timur Pulau Java, yuk! Di Banyuwangi Pemangku Raja, Jawa Timur, Terdapat sebuah gunung yang sesuai untuk pemula, yang memanjat Gunung Ijen. Di sini, anda boleh menikmati keindahan indah kawah Ijen pada satu ketinggian 2.443 mdpl di mana pelombong secara tradisinya menjalankan aktiviti perlombongan sulfur, besar mendapat gali. Perjalanan jauh dari awal pagi, membolehkan anda menikmati keindahan fenomena kawah api biru Ijen.

Dari post Kembara Berjalan Kaki Paltuding, anda hanya perlu kira-kira 2.5 jam untuk sampai ke bahagian atas. Kekalkan Ya yang berhati-hati, kerana yang berpasir dan agak curam di beberapa tempat dalam laluan pendakian.

10. Gunung Batur 1717 mdpl setinggi di pulau tersebut daripada Tuhan-Tuhan yang hanya baik untuk pendaki pemula, tetapi juga menawarkan pemandangan yang luar biasa
Puncak Batur

Baik, kali ini kita akan sedikit merentasi di Timur Pulau Jawa, di Pulau Bali. Di wilayah Kintamani, anda boleh mencuba pendakian ke dalam sidang kemuncak di Gunung Batur. Dengan puncak setinggi 1,717 mdpl pergunungan yang indah, satu ini termasuk mesra membuat pemula. Tetapi, dengan keindahannya yang tidak pernah bertanya, sudah pasti akan membuat anda kagum.

Di puncak Gunung Batur, anda akan menemui salah satu yang paling cantik di dunia dengan satu Batur Tasik kaldera sebagai pusat yang. Untuk sampai ke puncak, hanya mengambil masa kira-kira 2-3 jam dengan rupa bumi yang tidak terlalu sukar. Oh Ya, pastikan anda memburu matahari terbit di bahagian atas, Ya!